Total Pageviews

Wednesday, October 15, 2014

Nordlys

Det hender vel oftere enn vi aner at nordlyset flimrer over nordhimmelen vår på Haugalandet. 
Men ofte er det overskyet, så vi går glipp av dette flotte lys-showet.

I går kveld skulle jeg til å begynne å kikke gjennom en stor bunke regninger, så kimte det i telefonen min, og i andre enden hørte jeg min gode fotokamerat Kåre Gårder ivrig si at jeg måtte komme meg ut. Nordlyset flimret over himmelhvelvingen nord for Haugesund. 
Panikken rådet,  jeg måtte komme meg ut , og det fort. Men hva skulle jeg ta med av utstyr. Røsket med meg guttungen og masse foto-utstyr.  En halv time senere, var jeg på plass og klar til fotografering.  

Regningene får være ubetalt ennå en dag, får se om jeg får tid i morgen......

Guttungen William fikk en liten tyvstart, da jeg hjalp han med å rigget til fotoutstyret hans først.  
Jeg sleit med å få fokus, og det var noen paniske øyeblikk, da jeg så at lyset var på hell. !







No comments:

Post a Comment