Total Pageviews

Saturday, December 15, 2012

Hell i uhell

Det er hjemme ulykkene skjer, der tenker en ikke alltid like mye sikkerhet som en gjør i jobben.

Det var i begynnelsen av november at  en laminert drager skulle løftes inn på en mur, ca 2,5 m over bakken. Det ble bygget stillas i forskjellige høyder, slik at jeg kunne legge drageren opp på de forskjellige nivåene. Vel oppe på muren skulle drageren skyves videre innover ca 15-20 cm. Men muren var ganske ru, så drageren ville ikke rikke seg mer enn 2 cm.

En jekke stropp ble festet i enden på drager og inn på et fast punkt for så å jekke denne innover.  Men den rikket seg ikke mer enn 2-3 cm.  Samtidig som kona min skulle løfte drager opp og ned dro jeg i stroppen for å stramme den enda mer. Plutselig ble det svart for meg i noen tidels sekund, og da jeg kom til sans og samling, forsto jeg at jekke stroppen hadde truffet meg i skallen. Blodet fosset og  kona ble selvfølgelig helt hysterisk og ville ringe ambulanse, legevakt og luftambulanse på en gang.  Fikk roet henne ned og stoppet mesteparten av blødningen i hodet.



En time senere fikk jeg dattera til å kjøre meg til legevakt, der jeg måtte sy 8 sting i panne og nese.




Rett etter å ha kommet hjem fra legevakt



Kvelden samme dag ulykken skjedde


Dagen etter ulykken.

Jeg må innrømme at jeg tross ulykken var utrolig heldig, at ikke øyne eller tenner/kjeve ble skadd.

Moralen er; når en jobber hjemme, tenk sikkerhet 


Kanskje jeg skulle lånt hjelmen til guttungen på 8 som fikk denne av søsteren sin som av og til kjører han til skolen på scooter





her prøver jeg en noe trang hjelm.

No comments:

Post a Comment