Total Pageviews

Sunday, December 16, 2012

En vindfull dag ved sjøen


Endelig etter mye jobbing både på jobb,  hjemme og uhell, klarte jeg å finne noen timer på lørdag ettermiddag til å komme ut for å fotografere litt. Jeg kjørte til Hasseløy, en av de to øyene som ligger ved Haugesund sentrum. Her plasserte jeg meg like ved sjøkanten.  Av og til forekommer det både grønnlandsmåker og polarmåker ved denne lokaliteten, men denne vindfulle dagen var det ingen sjeldne måkefugler.  En flokk ærfugler krysset et lite sund og begynte å dykke etter mat like utenfor der jeg hadde slått meg ned.




en flokk gråhegre søker ly for vinden bak noen busker på en lite holme


En gråhegre strevde med å holde balansen i den kraftige vinden



Vinden kunne komme opp i storm i kastene


Sjøsprøyten står rundt ærfuglhunnen

No comments:

Post a Comment