Total Pageviews

Sunday, September 28, 2014

I mårskogen

De siste to årene har jeg tilbrakt mye tid i en liten skog i Haugesund, som er for meg et yndet sted å dra til. Dette er en urørt skog hvor vindfall ligger slik de veltet,  etter stormer.  Her er det nesten ingen mennesker og trasker. Her finner jeg roen i en ellers så stressende hverdag.


I sommer har jeg brukt opptil 3 forskjellige speilrefleks kamera som villtkamera, for å fange mårens skjulte liv, og det har blitt mange bilder. 


Det ene kamera fanget opp måren ved dammen, som dessverre på denne tiden var uttørket,  bare noen minutt etter kom et rådyr  forbi. Bildet er to bilder satt sammen til ett.



Her finner jeg ro og fred i en stressende hverdag



Den første tiden var måren bare aktiv i de mørkeste timene av døgnet, og måren fremstår som ånden som går i skogen




Det har vært yngling i skogen og minst 3 mår-unger kom til verden.

Mye lek og moro i mårskogen, mens mor  leter etter mat







En pjusket mår etter kraftig regn




 Hva er det som klikker slikt, irriterende lyd !!!!


Både ekorn og mus utfordrer skjebnen da de går i mårens "fotspor"




No comments:

Post a Comment