Total Pageviews

Monday, April 21, 2014

Tidlig ut på tur

Siste dag av påskeferien, sto jeg tidlig opp for å få mest mulig ut av dagen. Opp klokka 0400, en kort kjøretur til Sveio, for å legge meg i en enkel kamuflasje bygget av fjellduken og to glassfiberstenger.


Speilbilde av furustammer i vannet i morgendisen flere timer før soloppgangen.


Morgendisen lå tykk over vannet i morgentimene.


Sola kom opp over åskammen i øst og lyssatte et perlekjede av dråper i edderkopnettet.



Furustammene speiler seg i vannet.



En krikkand hann svømmer forbi.



En brunnakke hann lokker på en hunnfugl med gjenntatte hodenikk.



En annen hann var også interessert, og denne måtte jages bort.

Linerla satt noen minutter på taket av kamuflasjen bare 20 cm over hodet mitt, før den satte seg på steinen 5-6 m fra meg på fint fotohold


En enkel kamuflasje laget av fjellduken, og glassfiberspiler til å sette i spenn som en bue. Under denne lå jeg på magen så nære vannkanten  som mulig i fem timer.

No comments:

Post a Comment